joewein.net   joewein.de LLC
fighting spam and scams on the Internet
Try our spam filter!
Free trial for 30 days
  jwSpamSpy

Home
About Us
Spam
419/Nigeria
Fraud
Contact

"419" Scam – Advance Fee / Fake Lottery Scam

The so-called "419" scam is a type of fraud dominated by criminals from Nigeria and other countries in Africa. Victims of the scam are promised a large amount of money, such as a lottery prize, inheritance, money sitting in some bank account, etc.

Victims never receive this non-existent fortune but are tricked into sending their money to the criminals, who remain anonymous. They hide their real identity and location by using fake names and fake postal addresses as well as communicating via anonymous free email accounts and mobile phones.

Keep in mind that scammers DO NOT use their real names when defrauding people.
The criminals either abuse names of real people or companies or invent names or addresses.
Any real people or companies mentioned below have NO CONNECTION to the scammers!

Read more about such scams here or in our 419 FAQ. Use the Scam-O-Matic to verify suspect emails.

Click here to report a problem with this page.

 

 

Some comments by the Scam-O-Matic about the following email:

Fraud email example:

From: yoshiko Azumi <yoshikoazumi09@gmail.com>
Reply-To: yoshikoazumi9@gmail.com
Date: Fri, 11 Dec 2020 16:19:54 +0300
Subject: =?UTF-8?B?5L2g5aW9?=

你好
我写这封信来自一个悲伤和情绪化的灵魂,需要一个善良和善良的人的同情来履行我最后的愿望,我将非常感激。 我发誓我的生活, 我向你保证,
你不会后悔这一天, 只要你的心是纯洁和真诚的

我是已故的洪夫雷先生的妻子佐木美子夫人。我是日本人。我丈夫在美国驻华盛顿大使馆工作了.C年,之后死于一场致命的车祸。2013年去世后我决定不再婚了

我们结婚十年没有孩子。我已故的丈夫把830万美元存入了土耳其的一家银行。银行管理层刚刚写信给我作为受益人,要站出来签署发行该基金,或者更确切地说,如果我不能过来,请向某人发出授权书,代我接收。

目前,我在医院里接受治疗
食道癌。我的医生告诉我,我只有几个
几个月的生活。这是我最后希望看到这笔钱分配给
慈善组织/穷人,因为我的丈夫的亲戚和朋友自从我生病以来掠夺了我这么多的财富,我不能忍受把这个巨大的责任托付给他们中的任何一个人的痛苦。

请, 我正在寻找一个诚实的人, 谁将从银行获得资金, 并使用 60% 的慈善组织, 并保持剩余的 40%
为自己。我在谷歌上研究美国医学时遇到你的电子邮件, 我看到你的帐户,
我的灵魂推动我联系你寻求帮助。我之所以做出这个决定,是因为我没有孩子继承这笔钱,我也不希望我丈夫的辛苦挣来的钱被他贪婪的亲戚滥用。

最棒的是,支付银行在证明函中告诉我,他们可以将资金释放给任何经我授权的经批准的人,以便这些资金将转入他或她的银行账户,在世界任何地方。我所寻求的是一个善良和善良的人,他将履行我最后的愿望,在我今天写信给你之前,我祈祷,我的灵魂给了我信心,给你这个信息。我在安息之前做出了这个决定,因为我的时间很快就会到。我一收到您的回复,就会将支付银行的联系信息,说明如何和与谁联系。我还将向你发出一封授权书,这将证明您是这些基金的原始受益人。我希望你永远为我祈祷,因为上帝是我的牧羊人。我所需要的只是一个保密的保证,资金收到时,你,将用于该目的。现在,这是很难信任的,但我不知道为什么我的灵魂仍然接受和批准我给你留言,因为我不想有人会逃跑我的钱,不满足我的愿望。你是我第一个也是最后一个联系这件事的人。请向我保证,你将接受相应的,我等待你的紧急答复。

问候
吉子夫人

Anti-fraud resources: