joewein.net   joewein.de LLC
fighting spam and scams on the Internet
Try our spam filter!
Free trial for 30 days
  jwSpamSpy

Home
About Us
Spam
419/Nigeria
Fraud
Contact

"419" Scam – Advance Fee / Fake Lottery Scam

The so-called "419" scam is a type of fraud dominated by criminals from Nigeria and other countries in Africa. Victims of the scam are promised a large amount of money, such as a lottery prize, inheritance, money sitting in some bank account, etc.

Victims never receive this non-existent fortune but are tricked into sending their money to the criminals, who remain anonymous. They hide their real identity and location by using fake names and fake postal addresses as well as communicating via anonymous free email accounts and mobile phones.

Keep in mind that scammers DO NOT use their real names when defrauding people.
The criminals either abuse names of real people or companies or invent names or addresses.
Any real people or companies mentioned below have NO CONNECTION to the scammers!

Read more about such scams here or in our 419 FAQ. Use the Scam-O-Matic to verify suspect emails.

Click here to report a problem with this page.

 

 

Some comments by the Scam-O-Matic about the following email:

Fraud email example:

From: Rebecca Morgan <rebadolf@fastmail.co.uk>
Reply-To: Rebecca Morgan <mariusrebecca@yahoo.co.th>
Date: Thu, 9 Oct 2014 10:57:02 +0000 (UTC)
Subject: Saluti


Saluti 
Sono Mrs.Rebecca Adolf Morgan una vedova invecchiamento affetti da lunga malattia tempo, recentemente il mio medico mi ha detto che non può durare per i prossimi tre mesi a causa di mio cancro problem.i attualmente sto ricoverati in un ospedale ligustro, ho alcuni fondi ho ereditato dal mio defunto marito amorevole signor Adolf Richard Morgan, Siamo stati sposati per diciotto anni con una figlia (Hannah) che poi è morto in un incidente automobilistico. Quando mio marito era vivo ha depositato la somma di (US $ 2.500.000) due milioni cinquecentomila Stati Uniti Dollari che ha depositato presso una banca primaria in Abidjan Costa d'Avorio. Avendo conosciuto la mia condizione ho deciso di donare questo fondo ad una organizzazione, case orfanotrofio, gli aiuti umanitari, e ho bisogno di una persona molto onesta e timorato di Dio, che può utilizzare questo i fondi per l'opera di Dio. Ho deciso di donare questo fondo ad una organizzazione di carità e dell'aiuto umanitario, che utilizzerà questi soldi la strada che sto per istruire qui, secondo il desiderio del mio defunto marito prima della sua morte. E il 15% fuori del totale dei fondi sarà per il vostro compenso per fare questo lavoro di Dio. 
Per favore, se si sarebbe in grado di utilizzare tali fondi per l'opera del Signore, aiuti humaniterian gentilmente mi rispose. 
Distinti sinceramente La signora Rebecca Adolf Morgan

Anti-fraud resources: