joewein.net   joewein.de LLC
fighting spam and scams on the Internet
Try our spam filter!
Free trial for 30 days
  jwSpamSpy

Home
About Us
Spam
419/Nigeria
Fraud
Contact

"419" Scam – Advance Fee / Fake Lottery Scam

The so-called "419" scam is a type of fraud dominated by criminals from Nigeria and other countries in Africa. Victims of the scam are promised a large amount of money, such as a lottery prize, inheritance, money sitting in some bank account, etc.

Victims never receive this non-existent fortune but are tricked into sending their money to the criminals, who remain anonymous. They hide their real identity and location by using fake names and fake postal addresses as well as communicating via anonymous free email accounts and mobile phones.

Keep in mind that scammers DO NOT use their real names when defrauding people.
The criminals either abuse names of real people or companies or invent names or addresses.
Any real people or companies mentioned below have NO CONNECTION to the scammers!

Read more about such scams here or in our 419 FAQ. Use the Scam-O-Matic to verify suspect emails.

Click here to report a problem with this page.

 

 

Some comments by the Scam-O-Matic about the following email:

Fraud email example:

From: "Mercy Edward" (may be fake)
Reply-To: <mercyedward3@ymail.com>
Date: Mon, 11 May 2015 04:06:44 +0200
Subject: Saúdo-vos em nome de Deus,

Amado Caro

Saúdo-vos em nome de Deus, eu sou a sra. Edward Mercy, a esposa do falecido Sr. Stephen Edward um cidadão do Kuwait. Quando o meu falecido marido era vivo ele depositou a quantia de dois milhões e seiscentos mil dólares norte-americanos em um banco. Esse fundo foi designado para o trabalho humanitário antes da súbita morte do meu marido no ano de 2009.

atualmente o meu médico me confirmou que eu tenho cancros do esófago e do estômago e que eu tenho apenas alguns poucos meses de vida. o que mais me perturba é a minha doença acidente vascular cerebral, Tendo conhecido a minha condição eu decidi doar este dinheiro para uma pessoa de confiança que irá utilizar esse dinheiro da maneira que eu estou indo para instruir aqui. Eu quero uma pessoa honesta que irá utilizar este fundo para orfanato, hospitais, escolas, e propagação da obra do Deus Todo-Poderoso. Se você é tocado e tem o interesse de ajudar os vivos menos favorecidos em torno de sua localidade com o seu verdadeiro coração e desejar estender sua ajuda divina para essas pessoas na sociedade e ser abençoado através da minha doação, por favor faça urgentemente responder a este e-mail com o seu detalhes da seguinte maneira

O seu nome completo: ........,
seu Endereço: .....,
País: ..........,
Idade: ........,
Tel: ........

Deus te abençoe.
Sra Mercy Edward

Anti-fraud resources: