joewein.net   joewein.de LLC
fighting spam and scams on the Internet
Try our spam filter!
Free trial for 30 days
  jwSpamSpy

Home
About Us
Spam
419/Nigeria
Fraud
Contact

"419" Scam – Advance Fee / Fake Lottery Scam

The so-called "419" scam is a type of fraud dominated by criminals from Nigeria and other countries in Africa. Victims of the scam are promised a large amount of money, such as a lottery prize, inheritance, money sitting in some bank account, etc.

Victims never receive this non-existent fortune but are tricked into sending their money to the criminals, who remain anonymous. They hide their real identity and location by using fake names and fake postal addresses as well as communicating via anonymous free email accounts and mobile phones.

Keep in mind that scammers DO NOT use their real names when defrauding people.
The criminals either abuse names of real people or companies or invent names or addresses.
Any real people or companies mentioned below have NO CONNECTION to the scammers!

Read more about such scams here or in our 419 FAQ. Use the Scam-O-Matic to verify suspect emails.

Click here to report a problem with this page.

 

 

Some comments by the Scam-O-Matic about the following email:

Fraud email example:

From: <gur@sea-gal.co.il>
Date: 2 Jan 2021 04:39:03 -0700
Subject: =?utf-8?B?16rXqdec15XXnSDXotecINek15kg15fXldeW15Qu?=


שלוםהאם שמת לב ששלחתי לך בדוא"ל מחשבונך?כן, זה פשוט אומר שיש לי גישה מוחלטת למכשיר שלך.בחודשיי&#1501; האחרונים אני צופה בך.תוהה איך? ובכן, נדבקת בתוכנה זדונית מאתר למבוגרים שבהם ביקרת.אתה אולי לא מכיר את זה, אבל אני אנסה להסביר לך את זהדרך וירוס הטרויאני יש לי גישה מלאה למחשב האישי או לכל מכשיר אחר.זה פשוט אומר שאני יכול לראות אותך בכל עת שאני רוצה למסך שלך על ידי הפעלת המצלמה והמיקרופון שלך, ולא תוכל להבחין בכך. כמו כן, יש לי גישה לרשימת אנשי הקשר שלך ולכל ההתכתבויות שלך.יתכן שאתה שואל את עצמך, "אבל למחשב שלי יש אנטי-וירוס פעיל, איך זה אפילו אפשרי? מדוע לא קיבלתי הודעה? " ובכן, התשובה היא פשוטה; התוכנה הזדונית שלי משתמשת במנהלי התקנים, שם אני מעדכן את החתימות כל ארבע שעות, מה שהופך את זה לבלתי ניתן לגילוי, והאנטי-וירו&#1505; שלך שותק.יש לי סרטון סקס; על המסך השמאלי והימני, הסרטון שצפית בו בזמן שאוננת.תוהה כמה גרוע זה יכול להחמיר? בלחיצת עכבר אחת בלבד, ניתן לשלוח את הסרטון הזה לכל הרשתות החברתיות שלך ואנשי קשר בדואר אלקטרוני.אנ&#1497; יכול גם לפרסם גישה לכל התכתבויות הדואר האלקטרוני והמסרים שבהם אתה משתמש.כל שעליך לעשות כדי למנוע דבר כזה הוא פשוט, העבר ביטקוין בשווי 1850 דולר לכתובת ביטקוין שלי (אם אין לך מושג איך אתה יכול לעשות זאת, בדפדפן שלך, פשוט חפש: "קנה ביטקוין").:הכתובת ה ביטקוין שלי (ארנק ביטקוין) הוא1bAtrvfm9RnqhXuWaf31CGFkxJ9xJX56Lלאחר אישור התשלום שלך מייד, אני מוחק את הסרטון וזהו, לעולם לא תשמע ממני שוביש לך יומיים (48 שעות) להשלים עסקה זולאחר שתפתח את הדואר האלקטרוני הזה, אני אקבל הודעה והטיימר שלי יתחיל לתקתקכל ניסיון להגיש תלונה לא יסתכם בשום דבר מכיוון שלא ניתן לעקוב אחר אימייל זה כמו מזהה הביטקוין שלי.אני עובד על זה הכי הרבה זמן שאפשר; אני לא נותן שום סיכוי לטעות.אם בכל מקרה אגלה ששיתפת את ההודעה הזו עם מישהו אחר, אעביר את הסרטון שלך כאמור לעיל.

Anti-fraud resources: